EMPOWER BY PUURSENSES

Verlang je ernaar om meer rust te ervaren in je leven? 

Misschien breekt de stress van al het ‘moeten’ van de hectiek, de vele prikkels en het ritme van onze huidige maatschappij je op. Als je elke dag en vaak het grootste gedeelte van de dag op volle toeren blijft draaien, kun je het jezelf fysiek en mentaal erg moeilijk maken. Je gaat regelmatig over jouw grenzen. Je emoties gaan met je op de loop. Je wordt geleefd.
Er is nog amper tijd om bij onszelf stil te staan en even op adem te komen. Tijd maken voor onszelf om te ontspannen, te onthaasten is noodzakelijk om ons lichaam de kans te bieden om weer op te laden.

Feit is dat ons lichaam en onze geest rust en ontspanning nodig hebben. Hoge bloeddruk, hoofdpijn, spierspanning, hartklachten, slaapproblemen en een verzwakt immuunsysteem zijn slechts enkele van de gezondheidsproblemen, die stress kan veroorzaken.

Relaxatietherapie, mindfulness, NLP, EFT, Creatieve therapie en yoga kunnen helpen om lichamelijk en mentaal tot rust te komen. Tijdens een sessie wordt de spanning en stress afgenomen, maar het uiteindelijke doel is om zelf te kunnen ontspannen wanneer het nodig is of tijdens stressvolle situaties.

Tijdens relaxatietherapie wordt er gebruik gemaakt van massagetechnieken, acupressuur, ademhalingsoefeningen, pulsing, tapping,  progressieve ontspanning, focus, visualisaties, affirmaties en meditaties.

Mindfulness 

Wat is mindfulness?

BE. HERE. NOW.

Mindfulness is een wetenschappelijk onderbouwde aandachtstraining die je beter leert omgaan met stress, slapeloosheid, piekeren, depressie, burn-out, pijn, … 

Mindfulness verbetert de lichamelijke weerstand. Maar ook de mentale en emotionele weerstand! Veerkracht!

Mindfulness stimuleert ook de creativiteit en verbetert de communicatie. Mindfulness betekent: bewust aandacht geven aan wat er hier en nu is: gedachten, gevoelens, lichamelijke sensaties,… zonder er direct over te oordelen. Dit doen we door een aantal eenvoudige oefeningen waarbij de aandacht - zonder oordeel gericht wordt op de ademhaling of bepaalde lichaamszones. 

Voor wie is Mindfulness geschikt? 

Voor iedereen die:

  • minder wil piekeren
  • beter wil leren omgaan met moeilijke emoties (denk aan zware periodes, overlijden van een naaste, ziekte, scheiding)
  • zich in een druk leven beter staande wil houden
  • meer rust wil ervaren 
  • bewuster dingen wil beleven - in het NU
  • intenser wil genieten van het leven

Je ziet dat mindfulness eigenlijk voor iedereen -en dus ook voor jou- interessant is. Het beïnvloedt namelijk positief je manier van leven.

Bij welke klachten is mindfulness geschikt?

Wellicht vraag je je niet alleen af “voor wie is mindfulness geschikt?” maar ook: “voor wat is mindfulness geschikt?” Naast bovenstaande voorbeelden zijn er natuurlijk ook bepaalde (lichamelijke en geestelijke) klachten waarbij mindfulness geschikt kan zijn, namelijk:

  • somberheid en depressie - bij depressie leer je tevens een terugval voorkomen
  • stress en burn-out 
  • chronische pijn en emotionele gevolgen van ziekte
  • geestelijke klachten op het gebied van angst, spanning en onrust
  • lichamelijke klachten die stress gerelateerd zijn. Zoals hoge bloedruk, psoriasis, vermoeidheid, RSI en slapeloosheid.

Het vermindert de gevoeligheid voor negatieve gebeurtenissen en je leert hier dus beter mee om te gaan. Het is zeker zinvol en effectief voor mensen die geestelijk of lichamelijk een moeilijke periode doormaken, of hebben meegemaakt.

NLP

Wat is NLP?

NLP (Neurolinguistisch Programmeren) is een gebruiksaanwijzing voir onze hersenen. 

NLP richt zich praktisch op specifieke taalpatronen en helpt ons aan een grotere keuzevrijheid in het gebruik en de effecten van onze woorden.

Onze mentale programma's bestaan uit een opeenvolging van gedrags- en denkpatronen die een bepaalde, specifieke ervaring en resultaat tot stand brengen. NLP leert ons nieuwe en verbeterde programma's – manieren van denken, voelen en gedragen - aanmaken en opslaan.

Met NLP word je je meer bewust van je innerlijke processen, en krijg je meer keuze en kwaliteit in je leven

Bij NLP staat verandering centraal. De specifieke soort verandering kan variëren: een nieuwe vaardigheid leren, je arbeidsmotivatie verhogen, nieuwe manieren bedenken om bestaande problemen op te lossen, je carrière uitstippelen, je persoonlijke effectiviteit verhogen, je relaties verbeteren... 

NLP is een wonderlijke ontdekkingsreis naar wie je in werkelijkheid bent. Een van de mooiste reizen die je in je leven kan maken. 

Gedurende de sessies word je je meer en meer bewust van de onbewuste processen bij jou een rol spelen, hoe je overtuigingen je beperken en hoe je deze kan transformeren naar overtuigingen die meer behulpzaam zijn. Dan ben je in staat te achterhalen hoe je je gedrag kan veranderen om een gewenst effect te bereiken.

Voor wie is NLP geschikt? 

Voor iedereen, die geïnteresseerd is in persoonlijke ontwikkeling, verandering en verbetering in gedrag en relaties, zowel privé als zakelijk, is NLP geschikt. Wie wil dat nu niet?

NLP helpt jou om persoonlijk meesterschap te bereiken, te behouden en/of te verbeteren. Het brengt je dichter bij het bereiken van jouw zakelijke en persoonlijke doelen. Je ontdekt dat het ieder aspect van jouw leven raakt. Je ervaart significante verbeteringen in je relaties  en misschien nog belangrijker, met jezelf!

EFT

EFT is een heel eenvoudige combinatie van focus en acupressuur. 

Het is een effectieve methode om snel negatieve emoties te neutraliseren. Het zorgt voor desensitisatie van specifieke herinneringen, actuele situaties, toekomstbeelden, en fysieke klachten. 

In die zin is EFT inzetbaar voor elk probleem of elke klacht die te maken heeft met stress of spanning. Om een indruk te geven van de mogelijkheden, schets ik een aantal velden waarin EFT toepasbaar kan zijn:

Angsten en fobieën

Negatief zelfbeeld – onzekerheid, verlegenheid, schuld en schaamte, beperkende (levens-)overtuigingen, twijfel enz

Trauma – traumatische ervaringen en schokkende gebeurtenissen, mishandeling en sexueel misbruik, PTSS e.a.

Emotionele blokkades – boosheid, woede, frustratie en verdriet etc.

Verslavingen 

Eetstoornissen 

Prestatieverbetering – sport, zakelijk succes of het creëren van welzijn en overvloed.

Fysieke klachten – stressgerelateerde klachten zoals: hoofdpijn, rugpijn, schouderklachten, ademhalingsproblemen, benauwdheid, oude blessures enz.

Ernstige ziektes – EFT kan ondersteunen bij spanning voor onderzoek en operatie, angst of weerzin voor medicijngebruik, oplossen van onderliggende emotionele patronen die ziekte veroorzaken en/of genezing belemmeren.

Creatieve therapie

Wat is creatieve therapie?

‘When there are no words’

"Creatieve Therapie" is een verzamelnaam voor diverse soorten psychotherapie die een beroep doen op de creativiteit die in iedereen aanwezig is. Gevoelens worden tijdens creatieve therapie op non-verbale wijze geuit.

Door middel van bijvoorbeeld schilderen, muziek maken, toneelspelen en dansen worden gevoelens en problemen uitgebeeld en onderzocht. Het doel van creatieve therapie is het (h)erkennen van problemen en het vervolgens in gang zetten van processen van acceptatie, verandering en persoonlijke ontwikkeling. 

Het geeft inzicht in de innerlijke conflicten en bevordert de verwerking.

Hoe werkt creatieve therapie? 

Tijdens de Creatieve Therapie ben je actief en fysiek bezig met klachten. Het biedt een veilige manier om te experimenteren met het uiten van emoties. Het non-verbale aspect van de therapie creëert wat afstand waardoor het gemakkelijker wordt om gevoelens bloot te leggen en te delen. Ook kunnen in een beschermde en natuurlijke omgeving conflictsituaties worden uitgeprobeerd en persoonlijke grenzen kunnen worden opgezocht en verlegd. Ook wordt je uitgedaagd en stimuleert het creatief bezig een nieuwe manier van kijken naar problemen en oplossingen. Het artistieke resultaat is bij creatieve therapie niet het doel, maar een middel tot ontwikkeling en genezing.

Wat is de werkwijze van creatieve therapie? 

We kiezen een thema waarmee we werken. Hierbij zoeken we in overleg de therapievorm. Dit kan zijn: Muziek, tuin, drama of beeldende therapie of een combinatie van deze therapievormen.

Beeldende therapie

Bij beeldende therapie staat expressie door middel van beeldende media centraal. B.v. tekenen, schilderen, speksteen. beeldende therapie stelt zich als doel het leren uiten en ordenen van gevoelens. Samen met de therapeut kan er nagedacht worden over de betekenis en oorsprong van de uitgebeelde gevoelens.

Danstherapie

Het middel tot exprespie is bij danstherapie het eigen lichaam. Door te dansen en te bewegen wordt uiting gegeven aan emoties die misschien moeilijker te verwoorden zijn. Niet alles is in woorden uit te drukken. Zeker niet als het gaat om traumatische ervaringen. Via bewegingen met het eigen lichaam wordt een therapeutisch proces op gang gebracht om emotionele blokkades te doorbreken.

Muziektherapie 

Geluid kan een sterke inwerking op ons hebben. We werken muziek en geven uiting aan gevoelens. Ook kiezen we zelf muziek uit en onderzoeken we wat de verschillende muzieksoorten met ons doen. Naast het bezig zijn met klank wordt er gepraat over de ontdekte en ervaren emoties, zodat heling kan ontstaan.

Dramatherapie 

Bij dramatherapie beelden we gevoelens uit door middel van dramatische middelen. Bv een rollenspel. Op deze manier kunnen op een veilige manier weggestopte emoties worden geuit, en kunnen mogelijke oplossingen zonder consequenties worden uitgeprobeerd. 

Het einde schrijven van elke gebeurtenis. 

Bij klachten zoals trauma, rouwverwerking, angst, depressie, onzekerheid etc.

Yoga

Yoga staat voor rust, balans, kracht en uithouding. De yoga die ik geef is een combinatie van Yin Yoga en Nidra Yoga. Deze combinatie is enerzijds een heilzame stretch voor het lichaam en al zijn weefsels en het anderzijds voor een heel diepe ontspanning. 

Je werkt aan een gezonde ademhaling, betere slaap, lichaamshouding en lichaamsbewustzijn en leer je op een constructieve manier om te gaan met je gedachten - bv bij piekeren of negatief denken. 

Zo komen we aan een gezonde geest in een sterk lichaam. 

Laat ons daar daar samen voor zorgen. 

Wacht niet langer! 


- Nadia Comairi- 

EMPOWER BY PUURSENSES

Relaxatietherapie
Mindfulness coaching
NLP - Neurolinguistisch Programmeren
EFT - Emotional Freedom Techniques
Creatieve therapie
Stress en burnout coaching
Burnout preventie

Feel good@work programma s voor bedrijven

Assertiviteitstraining


Als je leert ‘ont-moeten’, ‘ontmoet’ je jezelf

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x